Wednesday, February 5, 2014

Despre daruri & co.


Ar fi trebuit să public textul acesta pe 31 ianuarie, când draga mea prietenă, Sorina, a împlinit 30 de ani!!
În timp ce frământam pâinea aceasta m-am gândit mult la darurile, pe care le primesc și care mă copleșesc de fiecare dată. De aceea, intenționam să îi ofer (din păcate doar virtual) buchetul meu de epis pe care l-am pregătit pentru Ecole de Boulangerie de Panissimo, chiar de ziua ei. Nu mi-a ieșit...:(

Dar, haideți să vă povestesc cum e cu darurile!
La începutul lunii decembrie am primit în dar de la Mulino Marino, 10 kg de făină măcinată pe piatră, la alegere. Asta pentru că Barbara și Sandra au fost impresionate de pâinea mea despre care am scris chiar întâiul text pe blog. Ca și cum asta nu ar fi fost destul, cei de la Mulino Marino (producători italieni) mi-au trimis cadou și 1 kg de mălai. Am intrat în posesia ei, târziu, după vreo lună și ceva, abia când am ajuns eu în Italia. Am fost impresionată de generozitatea lor, și dacă veți fi în zonă, veți putea urmări pe blog ce poate face făina lor. Făina e măcinată pe piatră exclusiv cu ajutorul energiei solare, ceea ce e grozav! E ambalată frumos și vine legată cu un sigiliu ștanțat cu numele lor. E specială și cu siguranță voi comanda de la ei unele sortimente - alac și spelta. Are aproximativ același preț cu ceea ce se găsește și la noi și transportul nu mă costă foarte mult, deci merită din plin.






Buuun! Acesta a fost contextul care a stârnit în mine un șuvoi de emoții. Prietenia Sorinei e un dar minunat și nemeritat pe care l-am primit. De fapt, ea și Cosmin m-au învățat cele mai elementare lucruri despre prietenie, cu un sacrificiu mare, pe care îl apreciez și-l port cu mine mereu -  fidelitatea și respectarea cuvântului, chiar dacă în plan personal e o treabă păguboasă (și pentru ei a fost foarte păguboasă). Și asta a fost un dar la momentul respectiv! Sorina, dragă, la mulți ani cu prieteni adevărați și viață din belșug!


Și acum înapoi la pâine! Rețeta e foarte simplă. Am avut ca punct de plecare procentajele de brutar indicate în rețeta de baghete a lui J. Hamelman. Adică, făina prefermentată să fie 25% din totalul de făină și hidratarea 66%.

Ingrediente:
100 g levain lichid din făină albă de grâu
300 g apă rece
200 g făină de alac
280 g făină de grâu spelta integrală
10 g sare

Procedura:
Levain-ul se amestecă bine cu apa rece. Se adaugă făinurile, amestecând cu o spatulă până se omogenizează. Se acoperă și se lasă în frigider, peste noapte. Dimineața se adaugă sarea și se frământă. Fermentarea durează cca 2h, timp în care se fac 2-3 întinderi și împăturiri (SF). Apoi, se dă o primă formă, se lasă aluatul 20-25 min să se relaxeze și se dă forma finală. După dospire, se taie ca în video-ul acesta și se coace cu abur primele 10 min, la 250 grade C, după care se scoate tava cu apă și se diminuează temperatura la 220.






No comments:

Post a Comment